چلیپا

چلیپا
این وبلاگ ترکیبی از دلنوشته های خودم و مطالبی در رابطه با موضوعات مورد علاقه و جذاب برای خودم می باشد.
نويسندگان

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری پنجم www.pichak.net كليك كنيد 

بر خلاف آن‌چه اغلب افراد باور دارند،‌خنده تنها پاسخي به رفتار يا گفتار بامزه ديگران نيست، بلکه چسب اجتماعي پرقدرتي است که ما از نوزادي براي تعامل ساده‌تر با دنيا و ساير انسان‌ها به کار مي‌بريم.

 

وقتي در جمع هستيد و کسي مطلب خنده‌داري را تعريف مي‌کند به احتمال زياد مي‌خنديد. اگر از شما بپرسند به چه چيزي مي‌خندي چه جوابي مي‌دهيد؟ احتمالا مي‌گوييد به حرفي که زد، درست است؟ خير غلط است، شما در واقع به خود فرد خنديديد نه حرف خنده‌داري که زد.

 

مطالعات جديد محققان نشان مي‌دهد که خنده آن‌قدرها هم موضوع ساده‌اي نيست و ما انسان‌ها در هر شرايطي به راحتي نمي‌خنديم. بر اساس اين مطالعات،‌در مقايسه با زماني که داريم به افراد ديگر گوش مي‌دهيم، ما 50 درصد بيشتر تمايل داريم که وقتي خودمان حرف مي‌زنيم بخنديم. به علاوه 30 درصد بيشتر احتمال دارد که در جمع بخنديم تا اين که در تنهايي به برنامه‌هاي تلويزيون يا مانند آن بخنديم.

 

اين محققين باور دارند که خنده خيلي بيشتر از يک پاسخ ساده به حرف يا رفتار بامزه ديگري است و در حقيقت يک نوع چسب اجتماعي است که کمک مي‌کند افراد به يکديگر مرتبط شوند.

 

نوزادان انسان بين 2 تا 6 ماهگي شروع به خنديدن مي‌کنند،‌حتي نوزاداني که به طور مادرزادي ناشنوا هستند. از آن‌جا که خنده به فعاليت ماده دوپامين در مغز مربوط مي‌شود که جريان پاداش و لذت درون مغز را مي‌سازد، در واقع خنده به کودک کمک مي‌کند که با احساس شادي و امنيت به کند و کاو دنياي اطرافش بپردازد.

 

همچنين کودکان با خنده با ساير کودکان مي‌فهمانند که در قوانين بازي چندان هم جدي نيستند و بدين ترتيب به ايجاد ارتباط بين خودشان از طريق بازي‌ها کمک مي‌کنند. حتي در بزرگسالي هم خنده به عنوان يک تسهيل کننده روابط اجتماعي به کار مي‌رود. خنده حس پرخاشگري و رقابت را بين افراد کم‌رنگ‌تر مي‌کند و باعث مي‌شود راحت‌تر با هم کنار بيايند. حتي مطالعات نشان مي‌دهند که شما مي‌توانيد با خنده روي سايرين تاثير بگذاريد. پس از اين به بعد به استفاده از خنده‌هايتان دقت کنيد!

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار ، فرهنگی ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 10 مرداد 1390برچسب:, ] [ 17:50 ] [ رهگذر ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
cache01last1711431032